Top_Images_Small_BB_Mobile
Top_Images_Small_BB

Albert Heijn

Grappen & Grillen met de Burger Boys

Samenvatting

Om het BBQ-assortiment van Albert Heijn onder de aandacht te brengen hebben we Nederland geïnspireerd om zelf creatief met hamburgers aan de slag te gaan. Iedereen weet wel hoe je een klassieke burger moet maken, maar er kan zoveel meer met een burger!

We brachten Albert Heijn samen met twee cabaretiers en burgerliefhebbers, Arie Koomen en Wilko Terwijn. 6 weken lang bedachten zij dagelijks een nieuwe burger, geïnspireerd op een nieuwsverhaal van die dag.

Promotie van de in totaal 40 burgerrecepten vond plaats online, via sociale kanalen en in de  Q-music ochtendshow van DJ Joey van der Velden. Guests appearances en burger brainstorms met populaire bloggers zorgden ervoor dat fans ook hun eigen burgercreaties instuurden. En toen Albert Heijn tenslotte de eerste druk van het kookboek 'Grappen en Grillen ' - met daarin alle recepten - aanbood aan haar fans, waren ze binnen een paar uur ‘uitverkocht’.

Rol

Visual Design & illustratie & DTP

Jaar

2016

Bureau

Noise

AH_01
BB_Combi_01
AH_02
AH_03
AH_06
AH_04
AH_05
AH_07

ANDER WERK

load-more-button