Om het BBQ-assortiment van Albert Heijn onder de aandacht te brengen hebben we Nederland geïnspireerd om zelf creatief met hamburgers aan de slag te gaan. Iedereen weet wel hoe je een klassieke burger moet maken, maar er kan zoveel meer met een burger!
We brachten Albert Heijn samen met twee cabaretiers en burgerliefhebbers, Arie Koomen en Wilko Terwijn. 6 weken lang bedachten zij dagelijks een nieuwe burger, geïnspireerd op een nieuwsverhaal van die dag.
Promotie van de in totaal 40 burgerrecepten vond plaats online, via sociale kanalen en in de Q-music ochtendshow van DJ Joey van der Velden. Guests appearances en burger brainstorms met populaire bloggers zorgden ervoor dat fans ook hun eigen burgercreaties instuurden. En toen Albert Heijn tenslotte de eerste druk van het kookboek 'Grappen en Grillen ' - met daarin alle recepten - aanbood aan haar fans, waren ze binnen een paar uur ‘uitverkocht’.
Visual Design & illustratie & DTP
2016
Noise
Royal Flora Holland
Platform / User Interface / Brand Identity
VanDijk Studieboeken
Design / Animatie / UX / Art Direction